RISKPAKET

Inom utbildningsplanen för svenskt körkort finns två obligatoriska riskutbildningar! Dessa måste vara gjorda och godkända innan körskoleeleven kan göra sitt förarprov. Genom att köpa vårt riskpaket får du ett riktigt bra pris på båda riskutbildningarna samt en utbildningskontroll för att se var i körkortsutbildningen du befinner dig.

Riskpaketet innehåller:

Riskettan, Riskutbildning 1, Risk1, ger dig kunskap och insikt i hur alkohol, droger och trötthet samt andra beteenden och faktorer påverkar körförmågan. Lärarledd föreläsning.

Risk två, Riskutbildning 2, Risk2, ger eleven kunskap om hur halt underlag påverkar körningen och hur förare kan tackla och undvika riskfyllda situationer genom att agera förebyggande.

En utbildningskontroll  måste bokas för att bedöma att eleven har uppnått tillräckliga körkunskaper för att klara riskträning 2. Under utbildningskontrollen kan eleven även få inblick i var eleven befinner sig inom utbildningsplanen och hur många körlektioner som kan krävas för att eleven ska vara färdigutbildad.

The Risk Educations in English will be booked togheter as a full day at Gillingebanan in Vallentuna.

Risk educations at Gillingebanan

Stockholm's Traffic Safety Center Gillinge AB
Gillinge 1, 186 91 VALLENTUNA

The driver's license student is responsible for getting to Gillinge. If you travel by public transport, take bus 676 or 639 from "Tekniskahögskolan" or "Danderyds Sjukhus" towards Norrtälje. Get off at Gillingebanan

At the time of the course, identification must be proven with a valid ID, driver's license or passport.

At Gillinge, the driver's license student drives alone in automatic electric cars.

To pass this course, you need to be able to understand what it is about and take an active part in practical parts, conversations and group work throughout the course.

Your presence is registered with the Swedish Transport Administration immediately after completing the Risk Training.

In order to pass, you need to be able to understand what the course is about and take an active part in conversations and group work throughout the course.