Boka en ”Prova-På” lektion

och träffa en av Fred Trafikskolas välutbildade och erfarna trafiklärare och få en genomgång av utbildningsplanen och kraven och utvärderingskriterierna som körkortseleven kommer att möta under kunskaps- och körproven.

”Prova-På” lektion är 40 minuter och baseras på körkortselevens önskemål förutsättningar och frågor och kan bokas av nybörjaren som aldrig suttit bakom ratten på en bil, likväl av körkortseleven som kört mycket innan och letar efter en trafikskola att avsluta sin körkortsresa med.

En ”Prova-På” lektion ger körkortseleven möjlighet att känna efter om vi är rätt körskola för dem.

Observera att trafikläraren endast kan ge en grundläggande bedömning om var i utbildningsplanen körkortseleven befinner sig inför planeringen av körkortsutbildning och ett ungefärlig antal körlektioner innan körkortseleven är redo för ditt körprov.

Om du är van bilförare och i slutet av din körkortsutbildning, och vill ha en bedömning av din körförmåga behöver du boka en ”Utbildningskontroll” för att få veta var i utbildningsplanen du faktiskt befinner dig.

Pris: 399 kr

Utbildningsplan

Förutom att lära sig att manövrera bilen måste körkortseleven även lära sig samspelet mellan fordon och trafikanter. Allt för att undvika olyckor och målet är att körkortseleven ska uppnå de krav och bedömningskriterier som ställs på körkortseleven vid körprov.

För att bli en trygg och säker bilförare behöver körkortseleven följa utbildningsplanen och varva körkortsteori, körlektioner, och om möjligt privat mängdträning under hela körkortsutbildningen.