Intro/Handledarkurs

Pris: 500 kr /deltagare

Introduktionsutbildning inför privat övningskörning

Introduktionskursen kallades tidigare Handledarkurs

Du som ska övningsköra privat för personbil (behörighet B) behöver gå en introduktionsutbildning innan du kan börja övningsköra. Se Transportstyrelsen. Även den som ska vara handledare  för eleven ska gå samma utbildning, men de behöver inte gå vid samma tillfälle.

Utbildningen leds av erfarna trafiklärare som är välutbildade och certifierade för att säkerställa att alla deltagare får den bästa möjliga upplevelsen. Innehållet är utformat för att vara både informativt och engagerande, med en blandning av teori och praktiska exempel.

Efter genomgången kurs måste handledaren ansöka om handledarskap genom Transportstyrelsen, vilket är ett nödvändigt steg för att kunna påbörja den privata övningskörningen. Denna process är viktig för att säkerställa att alla handledare är lämpliga och fullt informerade om sina skyldigheter.

Sammanfattningsvis är introduktionsutbildningen mer än bara en formalitet; det är en nyckelkomponent i en säker och effektiv körkortsutbildning. Genom att delta i denna kurs får deltagarna inte bara de nödvändiga kunskaperna utan också en djupare insikt i vad det innebär att vara en ansvarsfull och säker förare. Så tveka inte, anmäl er idag och påbörja er spännande resa mot friheten att köra!

BOKA TIDIGT MED 50% rabatt

Bokar du för flera? upprepa bokningen för varje deltagare.

Introduktionsutbildningen hålls i trafikskolans lokaler på Härjedalsgatan 14 BV Insläpp ca 15 minuter innan kursstart. Vid kurstillfället måste identifikationen styrkas med giltigt legitimation, körkort eller pass.

Om du inte kommer på bokad tid utan att meddela oss så debiteras du fullt pris. Avbokning ska ske senast kl 13.00 vardagen före kurstillfället. Vid sjukdom sker ingen debitering mot uppvisande av sjukintyg.

Handledarkursen/Introduktionsutbildningen är ca 3 timmar lång, består av föreläsningar, gruppdiskussioner och avslutas med en frågestund. Kursen hålls på svenska och registreras hos Transportstyrelsen senast vardagen efter kursen kl 13:00 och gäller i fem år från den dag utbildningen genomfördes, både för handledaren och för eleven.

Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå utbildningen.

Kursen hålls på svenska.