Förarprov

Körkortsutbildningen för personbil (behörighet B) avslutas med förarprovet som är ett två-delat prov. Ett teoretiskt kunskapsprov och ett praktiskt körprov De båda riskutbildningarna måste vara genomförda i god tid innan kunskapsprovet och godkänt kunskapsprov krävs innan körprovet. Bokning görs i kontakt med trafikskolans personal eller via TRAFIKVERKETS hemsida.

Datum för prov beror på körkortseleven status hos trafikverket, om körkortseleven kört upp tidigare och inte fått godkänt, och vad det finns för tider att boka när vi loggar in och söker bokning med körkortselevens personnummer. Observera att Trafikskolan inte ”jagar” tider. Vi får inte heller någon avisering från trafikverket vid avbokningar. Vi planerar din körkortsutbildning med god tid för dig att utbilda dig till en säker och trygg bilförare.

Observera att provavgifter och kostnaden, till Trafikverket,  för fotografering och skapandet av körkortet tillkommer.

Vi erbjuder flexibla betalningar med kort, faktura eller delbetalning via NETS,  RIVERTY eller Zaver för att göra dina betalningar snabba och säkerA.

Trafikskolan är kontantlös. Ditt val av betalsätt signeras med mobilt bankid.  Vid betalning genom faktura eller delbetalning övergår betalningsansvaret till RIVERTY eller ZAVER.

betalsätt_fred_trafikskola_nets_riverty_zaver