“Prova-På” Testlektion

Price: Det ursprungliga priset var: 500 kr.Det nuvarande priset är: 400 kr. 20% rabatt

Boka en “Prova-På” lektion även kallad Testlektion

och träffa en av Fred Trafikskolas välutbildade och erfarna trafiklärare och få en genomgång av utbildningsplanen och kraven och utvärderingskriterierna som körkortseleven kommer att möta under kunskaps- och körproven. Passa på att klämma och känna på våra trafikskolebilar och upplev hur tryggt det är att köra bil med dubbelkommando, som gör att läraren lätt kan förhindra olyckor och misstag.

En “Prova-På” Testlektion ger körkortseleven möjlighet att känna efter om vi är rätt körskola för dem. Glöm inte att du måste ansöka om och få ditt körkortstillstånd innan du börjar övningsköra eller ta körlektioner.

Kan endast köpas av oregistrerade elever!

Bedömning av körförmåga

Observera att trafikläraren endast kan ge en grundläggande bedömning om var i utbildningsplanen körkortseleven befinner sig inför planeringen av körkortsutbildning och ett ungefärlig antal körlektioner innan körkortseleven är redo för ditt körprov. Efter din Prova på "Testlektion" kan du få stöd och hjälp med att boka, planera och köpa körlektioner eller hela eller delar av din körkortsutbildning i skolans reception

Om du är van bilförare och i slutet av din körkortsutbildning, och vill ha en bedömning av din körförmåga behöver du boka en "Utbildningskontroll" för att få veta var i utbildningsplanen, enligt Transportstyrelsen,  du faktiskt befinner dig.