Komplett körkortspaket

Pris: 14943 kr15113 kr

Körkortsteori, körlektioner, Riskutbildningar, Kundkapsprov, Skolprov & Körprov med trafikskolans bil

Körkortspaket för körkortseleven med körvana som vill avsluta sin resa mot körkortet på ett tryggt säkert och snabbt sätt hos en professionell trafikskola. Efter utbildningskontrollen planeras körkortsutbildningens delar in baserat på elevens önskemål och närmas bokningsbara tid för körprovet hos förarprovet i Järfälla, Viksjö. Riskettan bokas in nästkommande datum. Halkbanan bokas efter att eleven visat tillräckliga körkunskaper. Inför kunskapsprovet krävs att eleven uppfyller kraven i det digitala läromedlet och eleven måste få godkänt på det praktiska skolprovet för att få låna trafikskolans bil vid uppkörningen.

Grundläggande körvana krävs vid köp av detta paket. Vid behov kan paketet kompletteras med fler körlektioner.

Observera att provavgifter och kostnaden, till Trafikverket,  för fotografering och skapandet av körkortet tillkommer

I Körkortspaketet Ingår

• Utbildningskontroll (För att bedöma var i utbildningsplanen körkortseleven befinner sig)
  • Planering och bokning av förarprovet
  • Digitalt läromedel, komplett för självstudier.
  • 10st praktiska körlektioner (Kan kompletteras efter behov)
  • Riskettan( bokas in kommande tillfälle)
  • Halkbanan (Bokas efter bedömning av körförmågan)
  • Kunskapsprovet (Bokas ca 2 veckor innan körprovet)
  • skolprov, (Bokas minst 48h innan körprovet. ) ca 80 minuter, för att bedöma att körkortseleven är färdigutbildad och kommer att få godkänt på sitt körprov. 100% Godkänt på Skolprovet krävs för att körlortseleven ska få genomföra sin uppkörning i trafikskolans bil.
  • Körprov i Järfälla med trafikskolans bil! ( inom ca  3 månader) Start 60 minuter innan det bokade körprovet vid trafikskolan i Vällingby. Körkortseleven har ca 40 minuters uppvärmning tillsammans med trafikläraren på vägen mot uppkörningen i Järfälla.

Provavgifter och kostnaden, till Trafikverket, för fotografering
    och skapandet av körkortet tillkommer och betalas direkt till trafikverket.

BOKNING AV KÖRPROV i Järfälla

Datum för bokning av körprov beror på körkortseleven status hos trafikverket, om körkortseleven kört upp tidigare och inte fått godkänt, och vad det finns för tider att boka när vi loggar in och söker bokning med körkortselevens personnummer. Observera att Trafikskolan inte ”jagar” tider. Vi får inte heller någon avisering från trafikverket vid avbokningar. Vi planerar din körkortsutbildning med god tid för dig att utbilda dig till en säker och trygg bilförare & körprov med trafikskolans bil.

Praktiskt skolprov

Ett praktiskt skolprov, 80 min, bokas senast 48 timmar innan bokat körprov.

Under det praktiska skolprovet behöver körkortseleven uppvisa tillräckliga kunskaper i att

• Förstå vilka risker som kan uppstå om bilen inte fungerar som det ska.
  • Kunna ändra på reglage under körning.
  • Kunna styra, växla, gasa och bromsa på ett naturligt sätt.
  • Kunna manövrera bilen, till exempel när du parkerar.
  • Kunna köra på ett sätt som medför låg bränsleförbrukning.
  • Ha kunskap om de regler som gäller och kunna tillämpa dem i trafiken.
  • Ha god uppmärksamhet och kunna anpassa din körning och hastighet till det du ser, väglag och trafikmiljö.
  • Ha förstelse för vilka risker som kan uppkomma i olika situationer.
  • Kunna köra med tillräckliga säkerhetsmarginaler
  • Kunna samspela med andra trafikanter.

EJ GODKÄNT SKOLPROV

Om körkortseleven inte får godkänt på skolprovet bokas körprovet av utan förvarning. Ombokning av körprovet görs endast efter köp av minst 5 körlektioner samt ett nytt skolprov. Alternativt kan skolprovet kan göras om till 2st vanliga körlektioner eller återbetalas mot ordinarie pris (2240:-) och 10% administrationsavgift.

Kostnader som tillkommer HOS TRAFIKVERKET

• Kunskapsprov: 325/400 kr
  • Körprov: 800/1040 kr
  • Låna Trafikverkets bil vid körprov: 800 kr (Om eleven väljer att boka själv som privatist)