Körlektioner

Pris: 960 kr33408 kr

Professionella körlektioner för manuell och automatväxlad personbil både för nybörjaren och för dig som kört tidigare. Förutom att lära sig att manövrera bilen måste körkortseleven även lära sig samspelet mellan fordon och trafikanter. Allt för att undvika olyckor och målet är att körkortseleven ska uppnå de krav och bedömningskriterier som ställs på körkortseleven vid körprov.

Köp och Boka körlektioner

Varje körlektion hos Fred Trafikskola är 60 minuter lång och startar och slutar utanför trafikskolan på Härjedalsgatan 7a i Vällingby. Innehållet i en körlektion följer den utbildningsplan som körskolan har anmält till och fått godkänd av Transportstyrelsen.

Bokning av körlektion görs online direkt efter registrering och körkortseleven  fått sina inloggningsuppgifter till bokningssystemet "TrafikskolaOnline" Det går bra att boka två körlektioner efter varandra sk dubbellektion.

Det är viktigt att körkortseleven förstår trafikregler och hur man ska agera säkert i olika situationer på vägen. Genom att ha kunskap om teoretiska aspekter såväl som praktiska färdigheter kan körkortseleven öka sin chans att bli en säker och ansvarsfull bilförare. Att vara medveten om omgivande fordon och trafikanter, att vara uppmärksam och ta rätt beslut i realtid är avgörande för att undvika potentiella faror och främja en tryggare trafikmiljö för alla. Med rätt inställning, övning och respekt för trafikreglerna är det möjligt att bli en skicklig bilförare och bidra till att minska antalet olyckor på vägarna.

• fred_trafikskola_vällingby_ risk2, Halkbanan