Körlektioner för manuell och automatväxlad personbil både för nybörjaren och för dig som kört tidigare.

Körskolans trafiklärare är välutbildade experter på vad som krävs av körkortseleven för att bli en trygg och säker bilförare.

Varje körlektion hos Fred Trafikskola är 60 minuter lång och startar och slutar utanför trafikskolan på Härjedalsgatan 7a i Vällingby. Innehållet i en körlektion följer den utbildningsplan som körskolan har anmält till och fått godkänd av Transportstyrelsen.

Bokning av körlektion görs online direkt efter registrering och körkortseleven  fått sina inloggningsuppgifter till bokningssystemet ”TrafikskolaOnline” Det går bra att boka två körlektioner efter varandra sk dubbellektion.

960 kr33408 kr

Professionella körlektioner hos Fred Trafikskola, Vällingby

Förutom att lära sig att manövrera bilen måste körkortseleven även lära sig samspelet mellan fordon och trafikanter. Allt för att undvika olyckor och målet är att körkortseleven ska uppnå de krav och bedömningskriterier som ställs på körkortseleven vid körprov.

Utbildningsplan

För att bli en trygg och säker bilförare behöver körkortseleven följa utbildningsplanen och varva körkortsteori, körlektioner, och om möjligt privat mängdträning under hela körkortsutbildningen

Detta är vad körkortseleven förväntas att lära sig under sin körkortsutbildning för att bli en trygg och säker bilförare.

De 15 momenten i utbildningsplanen består i sig av flera olika delmoment.

Varje delmoment ska:

• Demonstreras
  • Övas
  • Tillämpas
  • Godkännas

Ett moment i körkortsutbildningen  kan komma att behöva fler eller färre antal körlektioner för att godkännas. Därför är längden på en körkortsutbildning individuell.